مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم عنوان کرد:

لزوم ارتباط مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مبلغان جامعه الزهراء س

دوره آموزشی حامیان کوثر2

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای کارهای فرهنگی ماندگار و بادوام است، بر لزوم ارتباط مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مراکز پاسخگویی به شبهات تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روحانی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی که با همکاری و مشارکت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود، در بخش اول سخنان خود، اظهار داشت: شما به شهری آمدید که قطعه‌ای از بهشت است؛ چنانچه در روایات اسلامی آمده است که بهشت هشت در دارد که سه درِ آن به قم باز می‌شود.

شهر مقدس قم، عشّ آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم تصریح کرد: شهر مقدس قم همواره مورد توجه اهل بیت علیهم‌السلام بوده است از جمله  قم را در روایت، حرم آل‌الله خواندند؛ امام صادق علیه‌السلام نیز در روایتی می‌فرمایند: «خدا را حرمی است و آن مکه است، رسول خدا را حرمی است و آن مدینه، امیرالمؤمین را حرمی است و آن کوفه و ما اهل بیت علیهم‌السلام را حرمی است و آن قم است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی ادامه داد: منظور از حرم آل‌الله تنها حرم حضرت معصومه علیهاالسلام نیست، بلکه شهر مقدس قم است؛ شما الان در حرم ال الله نشستید و در این حرم نفس می‌کشید، پس لحظه به لحظه حضور در این شهر مقدس را قدر بدانید.

وی اضافه کرد: شهر مقدس قم، عش آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است و ما باید نسبت به این شهر و درجاتی که دارد توجه کافی داشته باشیم.

شأن و منزلت حضرت معصومه علیهاالسلام

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم یادآور شد: پیش از ولادت حضرت معصومه علیهاالسلام، امام صادق علیه‌السلام در روایتی به ولادت ایشان بشارت دادند و فرمودند: «قم کوفه کوچک است که فرزندی از فرزندان من به نام معصومه متولد می‌شود که تمام شیعیان به شفاعت او وارد بهشت می‌شوند».

وی همچنین به ماجرای پدر آیت‌الله مرعشی نجفی اشاره کرد که در تشرفی که داشتند، به ایشان فرمودند اگر به دنبال حضرت زهرا علیهاالسلام هستی به حضرت معصومه علیهاالسلام توجه داشته باش و در ادامه بیان داشت: سلام به حضرت زهرا علیهاالسلام از حرم حضرت معصومه علیهاالسلام به ایشان می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تصریح کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام حرمی ندارند اما این شأن و منزلت به حضرت معصومه علیهاالسلام در دنیا داده شده است و ما در جوار حرم مطهر بانویی هستیم که نزد اهل بیت علیهم‌السلام ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق علیه‌السلام، امام موسی کاظم علیه‌السلام، امام رضا علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام درباره حضرت معصومه علیهاالسلام احادیثی فرمودند، گفت: امام موسی کاظم علیه‌السلام درباره حضرت معصومه علیهاالسلام جمله «فداها أبوها» را فرمودند، همان جمله‌ای که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم درباره حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم یادآور شد: همیشه انسان‌ها دوست دارند که با فردی درد دل کرده و خواسته‌های خود را بیان کنند، امروز که در شهر مقدس قم و در کنار حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام حضور دارید، این فرصت را مغتنم بشمارید و به حضرت معصومه علیهاالسلام متوسل شوید که امید است آن حضرت به همه ما عنایت کند و ما از الطاف کریمانه این بانوی گرامی بهره مند شویم.

مسجد بهترین بستر برای کارهای فرهنگی ماندگار و بادوام است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در بخش دوم سخنان خود، ضمن قدردانی از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دست اندرکاران و همکارانی که جهت برگزاری این دوره آموزشی تلاش کردند، اظهار داشت: ما در این دوره با دو واژه «خواهران» و «کانون‌های فرهنگی هنری» مواجه هستیم.

وی یادآور شد: در جامعه، مراکز فرهنگی زیادی فعالیت دارند که در جای خود اهمیت دارند، اما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با دیگر مراکز فرهنگی تفاوت دارند که آن را از دیگر مراکز فرهنگی متمایز کرده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم تصریح کرد: وجه امتیاز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که در مسجد فعالیت می‌کنند، حال آنکه مراکز فرهنگی دیگر در مکان‌های دیگر فعالیت دارند و موقتی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای کارهای فرهنگی ماندگار و بادوام است، به دومین وجه تمایز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری پذیرای همه اقشار است و همه افراد با هر سلیقه سیاسی و مذهبی و در هر رده‌ای می‌تواند عضو این کانون‌ها شوند.

فعالیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنرانی خراسانی شمالی اشاره کردند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پذیرای همه اقشار جامعه باشند؛ بنابراین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند جذب حداکثری داشته باشند و با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف به اهداف خود دست پیدا کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آنچنان فعال است و به درستی پیش رفته است که چندی پیش رادیو آمریکا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را یکی از مراکز مشکل ساز در ایران معرفی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تصریح کرد: امروز 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور نقش ایفا می‌کنند که سدی در برابر دشمن شده و دشمن از فعالیت‌های آن هراس دارد.

لزوم ارتباط مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مبلغان

وی با بیان اینکه بانوان از رکن‌های رکین و اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، عنوان کرد: بانوان جمعیتی تأثیرپذیرتر و تأثیرگذارتر هستند و در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اولویت دارند که امید است سیاستگذاری‌ها به این سمت پیش رود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم تأکید کرد: بانوان می‌توانند نقش اصلی را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایفا کنند و اگر عزم خود را جزم کنند، دشمن ناکام‌تر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی بیان داشت: توجه به بانوان و نقش کانون‌های فرهنگی هنری باعث شد که دوره آموزشی حامیان کوثر النبی را برگزار کنیم، پس با تمام قوا در این دوره‌ها شرکت کنید و در مساجد و محله‌های خود اقدامات فرهنگی داشته باشید.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مراکز پاسخگویی به شبهات در ارتباط باشند، گفت: شما مسئولان باید به خواهران مبلغ متصل شوید و اگر به صورت شبکه باشید می‌توانید جریان ساز باشید.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم ادامه داد: جریان سازی وقتی اتفاق می‌افتد که بتوانید در محله خود با مساجد دیگر و در منطقه خود با مناطق دیگر و در شهر خود با دیگر شهرها بپییوندید و شبکه سازی کنید تا جریان ساز شوید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تأکید کرد: شما با شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی می‌توانید در جریان سازی و فعالیت‌های مؤثر حضور داشته باشید و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این راستا آماده همکاری با همه مسئولان کانون‌های شهرهای کشور است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با بخش

  • مدیر مرکز: ۳۲۱۱۲630 (9825+)
  • دفتر دوره ها: 32112330 (9825+)
  • دورنگار مرکز: 32904911 (9825+)
  • نشانی مرکز: جامعه الزهراءس، ساختمان آیت الله بهاءالدینی، دفتر دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی