دوره های آموزشی

مرکز آموزش های کوتاه مدت معارف اسلامی، به منظور ترویج و گسترش معارف اسلامی، با برنامه ریزی دوره های فشرده، برای کلیه علاقه مندان فراگیری معارف اسلامی، در دو محور بانوان ایرانی و بین الملل دوره های کوتاه مدت برگزار می کند.

کلیه دوره های آموزشی این مرکز در راستای تبیین معارف اسلامی و موضوعات معرفتی _ اعتقادی، معارف اهل بیت ومسائل روز جهان اسلام است. این دوره ها با رویکرد اصلی تاکید بر آیات و روایات قابل ارائه برای کلیه بانوان علاقه مند از سرتاسر ایران و جهان است.

دوره های کوتاه مدت در انواع بسته های متنوع و با بهره مندی از اساتید مجرب و در فضای آموزشی مناسب ارائه می شود. به مخاطبانی که دوره ها را با موفیقت به پایان برسانند، «گواهینامه پایان دوره کوتاه مدت معارف اسلامی» اعطا می شود.

انواع بسته های آموزشی:

دوره یکساله معارف اسلامی

(ویژه بانوان استان قم)

دوره های فشرده

دوره های تک درس

دوره یکساله معارف اسلامی

(بین الملل)

این دوره در سطح عمومی و در بازه زمانی یک سال،  برای آن دسته از متقاضیان طراحی شده که علاقه مند به فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند اما امکان حضور طولانی مدت در جامعه الزهراء سلام الله علیها برای تحصیل دروس حوزوی را ندارند و متشکل از مباحث بینشی به منظور تقویت مبانی فکری متقاضیان درحوزه اندیشه های اسلامی و مباحث روشی و کاربردی مورد نیاز خواهد بود.

این دوره ها ویژه فراگیران به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود.

این مرکز به منظور بهره مندی کلیه علاقه مندان از سرتاسر کشور و جهان، دوره های کوتاه مدت ۳ روز الی یک ماه را به صورت فشرده و با رویکرد «ارتقاء سطح بینشی و مهارتی» متقاضیان برگزار می کند. در این دوره ها  بسته آموزشی مشتمل بر مجموعه ای از مباحث اعتقادی و مهارتی ارائه می شود که در سطوح عمومی به دنبال ایجاد آشنایی با مبانی اندیشه دینی و سبک زندگی اسلامی  و در سطوح تکمیلی به دنبال توانمند سازی  افراد در حوزه های مربوطه است.

این دوره ها به صورت مداوم برای کلیه بانوان ایرانی و غیر ایرانی برگزار می شود و امکان اسکان در جامعه الزهراء سلام الله علیها در مدت برگزاری دوره ها فراهم می باشد.

این مرکز علاوه بر دوره های فشرده (با محوریت بسته های آموزشی)، دوره هایی را در حوزه یک موضوع مشخص با تمرکز ویژه بر روی موضوع خاص و به منظور تقویت پایه های فکری افراد در حوزه مربوطه برگزار می کند. این دوره ها به صورت مداوم و برای متقاضیان ساکن قم، اعم از بانوان ایرانی و غیر ایرانی و به صورت حضوری برگزار می شود.

دوره مبانی اندیشه اسلامی، احکام مختص بانوان، آرامش در زندگی از منظر قرآن، مهدویت، آشنایی با نهج البلاغه، آشنایی با مباحث اعتقادی، والدگری مثبت (تربیت فرزند با رویکرد اسلامی)، جریان های فکری فرهنگی جهان اسلام، یادداشت نویسی و مهارت های رسانه ای،چالش های فراروی زنان در جهان اسلام، نقش شناسی دختران و تربیت دخترانه و... از جمله این دوره ها است.

این دوره در سطح عمومی و در بازه زمانی یک سال متشکل از مباحث بینشی و روشی، با هدف تربیت کارشناس معارف اسلامی در سطح بین الملل و نیروی کیفی شیعه در سرتاسر جهان، به گونه ای طراحی شده است که فراگیر، پس از گذراندن دوره و آشنایی با معارف اسلامی، انقلاب اسلامی و اولویت های منطقه ی سکونت خود در کشور متبوع، نقش موثر خود را در منطقه شناسایی کرده و با هویتی فعال و اثرگذار، به ایفای نقش می پردازد.

این دوره ها سالانه برای بانوان غیر ایرانی ساکن قم برگزار می شود. همچنین امکان برگزاری این دوره ها برای کلیه طلابی که به هر دلیل توانایی به پایان رساندن دوره عمومی سطح۲ را ندارند، وجود دارد. برگزاری این دوره ویژه فراگیران خارج از ایران و پذیرش به صورت مهمان برای بازه زمانی یکسال نیز در دستور کار قرار دارد.

 

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با بخش

  • مدیر مرکز: ۳۲۱۱۲630 (9825+)
  • دفتر دوره ها: 32112330 (9825+)
  • دورنگار مرکز: 32904911 (9825+)
  • نشانی مرکز: جامعه الزهراءس، ساختمان آیت الله بهاءالدینی، دفتر دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی